الخميس، مارس ٢٧، ٢٠٠٨

فلان ابن علان


اهداء لكل مدون



الاسم فلان ابن علان
عادي زي باقي الناس بس زعلان

انا عارف ممكن تقولو جبان
بس زعقت حتى لو من ورا البيبان

بضم الحروف واتحدى الزمان
جايز في يوم الحق نيشان

اتكلمت عن مجتمعنا
والناس اللي بعدينا واللي قبلنا كمان

قلت لجدو يقوم من على كرسينا
وللراجل اللي بيغلي الرخيص كفاينا حرام

ايوة انا من الابطال
و جايز فارس من غير حصان

بس قومت وفوقت
في عز النسيان لما كانو الناس اصنام

وبرضه مابقتش حاسس ان انا زعلان
لاني ببساطة عارضت وشاغب


وانا اللي فتحت عيون البشر على جلادنا في عز ثباتنا



وخدو النصيحة في اخر السلام مبقاش يأثر كلام من ورا الحيطان
لازم نقول الاه زي مقالها عادل امام


ملحوظة:ده مش شعر لاني مشاعر ولا تهييس بمااني فايق اعتبروه كلام من القلب من واحد رايق








9 وانت رائك ايه؟:

غير معرف يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
غير معرف يقول...

هايل يا سي جي والله و بقيت فنان اهو يا واد مقولتليش ليه من زمان

بالنسبه بقي للشخص اللي اسمه
m**lykaweyy طبعا تعليقك هيتمسح انت علماني مثلي ده براحتك انا ليبرالي و معنديش مشاكل لكن همسح تعليقك لانه غير مناسب او مرتبط بالموضوع ممكن تروح تعمل دعايه لنفسك في اي حته تانيه مش هنا

micheal يقول...

اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

micheal يقول...

و كمان ااااااااااااااااااااااه

على باب الله يقول...

و عندك كمان آهة

--

hui mu han يقول...

ردا على اهاتكم
ااااااااااه

Desert cat يقول...

لاء ده مش كلام واحد رايق
ده كلام واحد مفقوع زى ما كلنا مفقوعين

hui mu han يقول...

desert cat

والله عندك حق انا فعلا مفقوع مش رايق

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.